ONLINE STRATEGIE

STRATEGY IS A SERIES OF INTEGRATED ACTIONS, LEADING TO SUSTAINABLE COMPETITIVE ADVANTAGE

TEAMMONDAY™ KAN JE HELPEN

Samen met jou gaan we op zoek naar de juiste strategie die voor jouw bedrijf of merk de maximale online impact creëert. De juiste strategie vinden is niet eenvoudig maar wel van essentieel belang. Alles begint namelijk bij een goed plan. Hoe we werken hangt heel erg af van jouw doelen en jouw doelgroep.

STRATEGISCHE COMMUNICATIE EN PLANNING

MERKSTRATEGIE

Wie zijn jouw doelgroepen, hoe kan je hen aanspreken, wie zijn je concurrenten? Het antwoord op deze vragen en de uiteindelijke positionering is van groot belang voor jouw merk en is het begin van een sterk merkverhaal.

Op basis van een aantal gesprekken en analyses leggen we het fundament voor marketing- en contentstrategieën op de lange termijn.

CONTENTSTRATEGIE

Een goede contentstrategie sluit naadloos aan op je merkstrategie en is een inherent deel van je externe branding. Stem deze op elkaar af zodat je een geheel creëert. Bovendien is het belangrijk om te weten waarvoor je je content wilt gebruiken. Wil je prospects naar je site lokken of wil je juist bestaande klanten behouden. Je doel duidelijk voor ogen hebben, helpt om steeds de juiste Call to Action te kiezen.

De kern van een goede contentstrategie? Je doelgroep aan je business binden door relevante content te maken. Content is niet slechts een stukje “vulling” in een campagne, maar een strategisch middel. Goede content maakt het mogelijk jezelf, je team en je bedrijf te profileren als een expert binnen je vakgebied, binnen de markt waarin je opereert en met de producten of diensten die je levert.

COMMUNICATIEKANALEN

Content creëren is één ding maar als je het niet strategisch inzet, behaal je geen resultaat. Het doeltreffend verspreiden, plaatsen en vindbaar maken van content is dus minstens even belangrijk.

Welke boodschap hoort waar thuis? Hoe schrijf en creëer je content voor Facebook, LinkedIn, blogs en Instagram en hoe zorg je voor afwisseling in je content? Op welke kanalen kunnen we jouw doelgroep terugvinden en bereiken? Het juiste communicatiekanaal kiezen, is cruciaal om je boodschap zo efficiënt mogelijk bij de juiste doelgroep te krijgen.

CONTENTPLAN

Nadat alle analyses gedaan zijn en ook de contentstrategie is vastgelegd is het tijd om deze te vertalen in een concrete planning. Het contentplan beschrijft de onderwerpen waarover je wilt communiceren, wie je daarmee wilt bereiken en wanneer dat moet gebeuren. Het resultaat is een duidelijk plan dat je zowel strategisch als operationeel verder helpt.

Het contentplan voorkomt dat je ad-hoc werkt, met te strakke deadlines. Je kunt ruim op voorhand rekening houden met belangrijke zaken (content behoeften) die eraan komen, denk hierbij aan belangrijke data zoals vb. Kerstmis, Nieuwjaar, Valentijn, enz. of belangrijke marketing momenten voor je bedrijf.

JE WILT AAN DE SLAG MET HET ONTWIKKELEN VAN EEN MERK- EN OF CONTENTSTRATEGIE EN BIJBEHOREND CONTENTPLAN. ALS GESPECIALISEERD BUREAU KAN TEAMMONDAY™ JE HELPEN

TeamMonday™ online marketing:

TM-facebook TM-linkdin